Skip to content

alman pastası

Şubat 9, 2010

Daha önce bir kez daha yeme fırsatı bulup, fotoğraflayamadığım pastayı bu sefer tüketilmeden yakaladım. Tüketilmesi kısa bir an olduğu için büyük bir başarı gösterdiğimi söylemeliyim. Tabi asıl tebrikleri pastayı yapan ve saat 5’te  tam da açlığımız bastırmışken sunan Nilgün hak ediyor.  Pastanın tarifini de Nilgün’ün elinden veriyorum sizlere. Denemeden güzelliği anlaşılmayan limon kokulu kremasıyla mest eden bu pasta tarifi için Nilgün’e teşekkür ederim. işte tarifi;

Kek için malzemeler

  • 3 yumurta
  • 2 fincan şeker
  • 1 fincan un
  • 4 fincan un
  • 1 yemek kaşığı yoğurt (tarifte yoktu, ben ekledim)
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ (tarifte yoktu, ben ekledim)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Limon kabuğu rendesi (istenirse, şart değil)

Yapılışı: Yumurta ve şeker köpürüne kadar çırpılır. Diğer malzemeler eklenerek karıştırılır. Yağlanmış orta boy bir kalıp ya da tepsiye dökülür. Çok büyük olmasın. Kek ince olur. 26-28 cm çapında bir kalıp yeterli olacaktır. Tepsiyi 160 C fırında …. Süre (üzgünüm süreyi hatırlamıyorum J) (normal kek pişme süresi yeter galiba) Üstü çok kızarmasın. Bir de bıçak batırınca, bıçağa hamur bulaşmasın. Pişmiş demektir. Keki soğuyunca ikiye kesin.

Muhallebi için malzemeler:

  • 3 bardak süt
  • 6 kaşık şeker
  • 4 kaşık un
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti (şart değil, ben kendim ekledim)
  • 1 adet limonun kabuğunun rendesi (şart değil, isteğe kalmış)
  • Üstü için pudra şekeri

Yapılışı: Vanilya hariç diğer malzemeler bir tencereye konur ve orta ateşte pişirilir. Kıvamı gelene kadar sürekli karıştırılmalı çünkü yumurta olduğu için çabuk topaklanıyor. Kaynamaya başlayınca vanilyayı ekleyip bir süre daha kaynatın. Sonra ocaktan alın. Ara ara mikser ile çırparak hem kaymak tutmasını önleyin hem de daha kremsi bir yapı kazandırın. İterseniz içine bir paket krem şanti ekleyin. Ben eklemiştim. Ama şart değil. Krem şanti ekleyince daha köpüklü bir krema oluyor. Krema soğuyunca ikiye kesilmiş kekin arasına hepsi konur. Düzeltilir ve üst parça kapatılır. Kekin en üstüne pudra şekeri serpilir. 1-2 saat buzdolabında bekletildikten sonra servis yapılabilir.

Not: İstenirse muhallebinin içine ya da kekin arasına meyvelerde eklenebilir.

 

4 Yorum leave one →
  1. ----HAYATCEMRESİ---- permalink
    Şubat 9, 2010 3:27 pm

    merhaba,
    pasta harika görünüyor,elinize sağlık.
    http://hayatcemresi.wordpress.com/

  2. aysel permalink
    Şubat 10, 2010 9:31 am

    Pastayı görür görmez içim gitti şahane duruyor. ellerinize saglık

  3. lkzn permalink
    Şubat 10, 2010 8:24 pm

    off kesin yapılacaklar listesine bir madde daha eklendi.
    tek kelimeyle harika.
    bunu yediğimizde nasıl mutlu olur insan bi düşünsenize:)

  4. Şubat 13, 2010 6:07 am

    Pastanın fotoğrafını görmem yetti, lezzeti hakkında yeterli bilgiyi veriyor… Bu pasta ziyafetini kaçırdığıma çok üzüldüm. Ellerinize sağlık, mükemmel görünüyor.
    Sevgiler
    YILDIZ

Bir Cevap Yazın

