Skip to content

Aycan’ dan GELİN BOHÇASI

Temmuz 31, 2009

Memlekete gittiğimde sevgili Aycan, ansiklopedi değerinde* yaptığı tariflerin fotoğraflı bilgilerini verdi bana. Çok teşekkür ederim, bu ben, Bahar ve Güvenli Mutfak için hatırı sayılır bir destek oldu…

gelin bohcasi

  • Krep İçin :
  • 4 yumurta
  • 50 gr erimiş margarin
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı kakao

Malzemeleri mikserle çırp küçük tavada pişir.

Kreması için:

  •  1,5 su bardağı şeker
  •  1 su bardağından 2 parmak eksik un üzerine nişasta
  •  1 kg süt
  • 1 paket vanilya
  • 50 gram margarin

 Margarinhariç tüm malzemeler çırpma teliyle karıştırılarak pişirilir, ateşten indirmeden margarin konur ve karıştırılır. Soğuyunca içine 1 paket toz krem şanti isteğe göre damla çikolata ve muz konur.

Kreplerin ortasına krema konur ve bohça şeklinde bağlanır. Bir gece dolapta bekletilir. Sonra bağlanan ipler çıkartılır. Üzerine beyaz çikolata sosu gezdirilir.

* Ansiklopediler benim gibi 80’liler için çok önemlidir sanırım. Bizim zamanımızda diye başlayan cümleler kurmak istemiyorum, yaşım ortaya çıkıyor ama yolda çöplere atılmış ya da evde yerini gerekli gereksiz süs eşyalarına kaptırmış olduğundan kütüphanelere bağışlanan ansiklopedileri görüyorum, çocuklarımız bilgiye ulaşmak için araştırma yapmayı google’ da kelimeyi yazıp, çıktı almak için para ödemek sanarak büyüyor artık!

One Comment leave one →
  1. lkzn permalink
    Temmuz 31, 2009 8:11 pm

    bu ne yaw süper bi şey…
    sayfa bi açıldı
    benim de gözler açıldı
    spordan da geldim.
    gözüm döndü
    krep kısmını yesem o kadar da kötü bi şey yapmış olmam.
    denenesi bi şey bence

Bir Cevap Yazın

