Skip to content

FARKLI BİR PATATES SALATASI

Mayıs 27, 2009

patates feslegenPatatesler bir türlü bitmiyor, onlardan sıkıldınız. Tam da mevsimi etli etli kırmızı biberler çıkıyor pazara, çarşıya, markete… Taze fesleğen aldınız, ama yok saksınıza ektiniz ve o müthiş tat artık balkonunuzda.  O zaman benim doğaçlama yaptığım gibi şöyle bir tarif deneyin:

4 patates soyulur, 4 kırmızı biberle birlikte 200 oC fırında pişirme kağıdı serilmiş tepside közlenir. Soğuduklarında patatesler dilimlenir, kırmızı biberler soyulur ve ince doğranır. 4- 5 yaprak fesleyen ince kıyılır, patates ve biberlere eklenir. Sos için 2 diş sarımsak rendesi, tuz, karabiber, 2-3 çorba kaşığı balsamik sirke veya normal sirke ve 2- 3 çorba kaşığı  sızma zeytin yağı karıştılır ve salataya eklenir. Afiyet olsun…

3 Yorum leave one →
  1. bahar permalink
    Mayıs 28, 2009 7:41 am

    çok beğendim bu tarifi.. en kısa zamanda bende deneyeceğim. ellerine sağlık..

  2. Merve permalink
    Kasım 1, 2009 1:32 pm

    Yildizcim muthis gorunuyor. Aynen oyle feslegenim var patatesim var biberim var.E ne duruyorum?
    Yalniz patetesin firinda kuru kuru kozlendigini hic duymamistim tam olarak nasil oluyor?Kozlenme sureleri biberle ayni mi?

    • guvenlimutfak permalink*
      Kasım 2, 2009 7:14 am

      Merhaba,
      Ben tepsiye pişirme kağıdı seriyorum, böylece temizlemesi çok kolay oluyor ve yanma yapışma durumu hiç yaşanmıyor. Patatesleri soyup, ikiye bölüp koyduğumda ya da küçük patatesler de tüm konabilir, biberle aynı zamanda pişmişti. Sanırım patatesin kabukları soyulduğunda ve hacim küçültüldüğünde fırının işi kolaylaşıyor. Afiye olsun. Bu arada senin özel soslu tariflerini de merakla bekliyorum. Sevgiler
      YILDIZ

Bir Cevap Yazın

