Skip to content

GECE ve BİLGE KARASU

Mayıs 25, 2009

geceBazen kitaplığıma takılıyor gözlerim.  Her bir kitabı sırayla tanıyorum önce. Onları aldığım anı düşlüyorum; neden kitapçı rafından çekildiklerini hatırlıyorum. Ne kadar zaman olmuş diyorum bazen. Zihin-takvimim onlar benim. Her biri bir anı/hayal/karar/yargı/kaçış/tadım/görüş/aldırış/aldanış/hüzün/bağlanış/unutuş  getiriyorlar usuma, aynı anda.

Ama bir kitap var, “baskı” yı bana ilk yaşatan: GECE…

Yine Mersin’ deyim. Gece ile ilk tanıştığım şehir. Tanışıklığımız kapak resmi “ *Belki de bir düş” ile başlıyor.

Bilge Karasu’ nun düşü değil, kabusunu siz de görüyorsunuz.

O ilk andan itibaren Gece sizi de alıyor esaretine. Üzerinizde bir baskı kuruyor. Gece’ yi görmeye çalışıyorsunuz, olmuyor; okumak yetmiyor. Zaten Gece’ ye zorlanıyorsunuz.

 

Kapak resmi Abidin Dino’ ya ait .

Bilge Karasu’ yu okumak isterseniz, size tavsiye edeceklerim var:

Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı – Bilge Karasu- 1970 – Metis Edebiyat

Göçmüş Kediler Bahçesi – Bilge Karasu – 1979 – Metis Edebiyat

Ne kitapsız, Ne kedisiz – Bilge Karasu – 1994 – Metis Edebiyat

Öykülerde Dünyalar – Füsun Akatlı – 1998 – Kırmızı Yayınları

Bilge Karasu Aramızda – 1997 – Metis Edebiyat

No comments yet

Bir Cevap Yazın

