Skip to content

FIRINDA LAHANA SARMASI

Şubat 28, 2009

lahanasarmaCumartesi Yalnızlığı’ mda bir çok tarif denedim bugün. Umarım beğenirsiniz.

Bunlarda biri : Fırında Lahana Sarma, tarif Sofra Dergisi Mart 2009 sayısından.

           §1 adet orta boy lahana

 

Harç için :

 

§      500 g kıyma

§      1 su bardağı pirinç

§      2 adet soğan

§      Yarım demet kıyılmış maydanoz

§      Tuz ve Karabiber

 

Üzeri için

§      2 çorba kaşığı tereyağ

§      1 çorba kaşığı un

§      2 su bardağı süt

§      100 g kaşar peyniri

§      Tuz ve Karabiber

 

Lahana yaprakları kaynar suda haşlanır harç için kıyma, pirinç, kıyılmış soğan ve maydanoz, tuz ve karabiber karıştırılır Lahana yapraklarının içine harç eklenerek sarılır ve fırın tepsisine dizilir üzeri için tereyağda un kavrulur yavaş yavaş süt ilave edilir ve çırpma teliyle karıştırılarak beşamel sos hazırlanır tepsinin üzerine dökülür önceden ısıtılmış 180oC fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir fırından çıkarmadan 5 dakika önce rendelenmiş kaşarı eklenir peynir eriyince fırından alınır sıcak servis edilir

 

NOT 1 : Etle arası iyi olmayanlar benim gibi yapabilirler ben kıyılmış soğanı 2 yemek kaşığı zeytin yağında kavurdum. 2 su bardağı pirinç, yarım demet kıyılmış maydanoz ve yarım demet ince kıyılmış taze nane ekledim. 1 su bardağı suyu, tuz ve karabiberi ekleyerek pişirdim.

 

NOT 2 :  Tarifte pirinçlerin nasıl diri kalmadan pişiceği yazmıyor ama tecrubelerime dayanarak söylüyorum, eğer etli olanını pişirecekseniz, tepsiye sosu dökmeden sarmaların yarı hizasına kadar kaynar su eklemeniz gerekli.

NOT 3 : Lahananın orta kısımı haşlamayın, bu kısım için lezzetli bir salata tarifi sırada.

No comments yet

Bir Cevap Yazın

