Skip to content

FIRINDA SÜTLAÇ

Aralık 28, 2008

 

firinda•1 litre süt

•1 fincan pirinç

•2 su bardağı su

•2,5 yemek kaşığı nişasta

•1 su bardağı seker

•1 yumurta sarısı

•1 paket vanilya

  

Pirinci yıkayıp, 2 bardak su ile kısık ateşte haşlıyoruz. Sütü ve şekeri karıştırarak kaynatıyoruz. Haşlanan pirinçleri bu karışıma ekliyoruz. 1 çay bardağı suda erittiğimiz nişasta ve yumurta sarısını, içerisine sütlaçtan bir iki kepçe ilave ederek çırpıyoruz. Bu karışımı sütlaca ekleyip iyice karıştırıyoruz. Son olarak vanilyamızı da ekleyip ateşten alıyoruz. Hazırladığız sütlacı fırına dayanıklı kaplara paylaştırıp tepsiye diziyoruz. Fırın tepsisine dizmiş olduğumuz kaselerin yarı seviyesine kadar su doldurarak 200 derecede  daha önceden ısıttığımız fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz.

3 Yorum leave one →
  1. FULYA permalink
    Şubat 2, 2009 7:45 pm

    Arkadaşlar bu çok güsel gözüküyor bende denemiştim ama benimki yumurta kokuyor…Ayrıca SÜTLAÇ’a bayılırım 🙂
    Şimdi size bir soru ?
    Neden benimki yumurta koktu?
    evet cevabınızı bekliyorum….

    • guvenlimutfak permalink*
      Şubat 3, 2009 8:43 pm

      Teşekkür ederiz. Sitedeki tarifi denemeni öneririz.Sanıyoruz ki bu problemini ortadan kaldıracak.

  2. neslifiliz permalink
    Ekim 7, 2009 9:28 pm

    UZUN ZAMANDIR. FIRIN SUTLAC TARIFLERI BULUP DENEDIM. TAM VAZGEMISTIM KI; SON BIR KEZ DAHA DENEMELIYIM DEDIM. NE DE OLSA GUVENLI MUTFAK:)
    HEMEN MUTFAGA. DENEDIM AYNI OLCEKLERDE ILK KEZ ISTEDIGIM DAMAK TADIMI BULDUM. KOCAMAN TESEKKURLER. IYI KI; PAYLASMISSIN BU NEFIS BENIM TAM DAMAK TADIMA UYGUN BIR TARIFI.

Bir Cevap Yazın

